ACTIM-FINLANDE ry

7.2.2007

TOIMINTAKERTOMUS 2006

JÄSENISTÖ

Vuoden 2006 jäsenmaksun on maksanut 89 jäsentä.

YHDISTYKSEN KOKOUKSET

Sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 28.3.2006, paikkana Centre Culturel Francais, Tallbergintie 1 C. Läsnä oli 15 jäsentä.

Yhdistyksen johtokunnan ja samalla yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin edelleen Anu Saxén.

Uusiksi jäseniksi valittiin ensimmäiseksi kaksivuotiskaudeksi 2006–2007 Gunnulf Mårtenson, Hannu Keränen ja Håkan Sandell ja Lotta Karlsson. Muista jäsenistä jatkoivat Eero Pere ja Gunnar Bärlund.

Tilintarkastajiksi valittiin edelleen Ilona Bärlund ja Juha Komsi sekä varatilintarkastajiksi Risto Pilvinen ja Eero Aarnio.

Virallisen vuosikokouksen jälkeen Ranskan kaupallinen neuvos, Alain Bezard kertoi Suomen ja Ranskan kaupallisista suhteista sekä maiden investoinneista toistensa talouselämään ja nautittiin kokousmestari Pentti Auersalon järjestämästä juusto- ja viinitarjoilusta.

JOHTOKUNTA

Järjestäytymisen jälkeen johtokunta oli seuraava:

-          Anu Saxén, puheenjohtaja (valittu vuosikokouksessa puheenjohtajaksi)

-          Gunnulf Mårtenson, varapuheenjohtaja

-          Håkan Sandell, sihteeri

-          Eero Pere, rahastonhoitaja

-          Hannu Keränen, kokousmestari

-          Gunnar Bärlund, webmaster ja kielikurssivastaava

-          Lotta Karlsson, uusien jäsenten hankinta

JOHTOKUNNAN KOKOUKSET

Toimintavuoden 2006 aikana johtokunta kokoontui viisi kertaa. Keski­määrin kokouksiin osallistui 5,6 johtokunnan seitsemästä jäsenestä.

JÄSENTIEDOTTEET

Johtokunta lähetti vuoden aikana kaksi jäsentiedotetta sekä kaksi sähkötiedotetta niille jäsenelle, joiden sähköpostiosoitteet on tiedossa. Jäsentiedote 2-2006 lähetettiin jäsenluettelon mukaisesti yhteensä 104 jäsenelle. Posti palautti seitsemän kirjettä.

JÄSENTAPAHTUMAT

Galette-juhla eli ” Tirer les Rois” oli 12.1.2006 Ranskan Suurlähetystön Kaupallisella osastolla. Paikalla 10 Actimistia.

Tutustumisvierailu Finnforestin toimitaloon, Tuulikuja 2, Tapiola 14.2.2006 klo 16.00 - 18.00. Ekskursioon osallistui 9 henkilöä.

Vuosikokous 28.3.2003 Ranskan kulttuurikeskuksessa, läsnä 15 yhdis­tyksen jäsentä. Vuosikokouksen jälkeen Ranskan kaupallinen neuvos Alain Bezard kertoi Suomen ja Ranskan kaupallisista suhteista sekä maiden investoinneista toistensa talouselämään. Juusto- ja viinitarjoilu.

Ranskalainen ruokakurssi La cuisine francaise normandilaisittain järjestettiin Arbiksen keittiössä maanantaina 11.5.2006. Ruoat valmis­tettiin opettaja Maria Riskan opastuksella ja ranskankielisestä keittiö­sanastosta vastaa opettaja Moa Thors. Kurssille osallistui 12 Actimistia.

Ranskan kansallispäiväjuhliin 14.7.2006 osallistui joukko Actimisteja. Tosin kaikki hallituksen jäsenetkään eivät saaneet kutsuja.

Syksyn suunniteltu vierailukäynti 26.9.2006 Ranskan kulttuuri-keskuk­seen peruutettiin, koska postin kautta lähetetty jäsenkirje myöhästyi sekä hitaan postikulun että Finnairin vierailuprosessin viiveistä johtuen.

Finnairin vierailu 11.10.2006 onnistui yli odotusten. Yhteensä 20 jäsentä tutustuivat Finnairin koulutustoimintaan ja Airbus-simulaattoriin lentoasemalla.

Beaujolais Nouveau-tilaisuus (avec) järjestettiin Ranskalais-suomalai­sen kauppakamarin, Suomalais-ranskalaisen teknillis-tieteellisen seu­ran ja Ranskan kulttuurikeskuksen kanssa torstaina 16.11.2006 Kaape­litehtaalla (Centre culturel français). Tilaisuuteen osallistui 32 Actimistia tai seuralaista.

Kielikurssi on kokoontunut SYKEn tiloissa sekä kevät- että syyskauden aikana keskiviikkoisin klo 16.30. Opettajana Philippe Guicheteau, 7 osanottajaa.

MUU TOIMINTA

UBIFRANCE ja Ranskan Suurlähetystön Kaupallinen Edustusto ovat avustaneet yhdistystä toiminnallisesti ja taloudellisesti.

Yhdistyksen nettisivuja (www.actim.fi) on päivitetty edelleen tehok­kaasti.

Gunnar Bärlund kävi Pariisissa tapaamassa Jacqueline Hayes'ia (UBIFRANCE) 5.12.2006.